tisdag, juni 29, 2010

Rea hos handelsträdgården

Igår när jag svängde in på vägen mot kyrkan, möttes jag av denna skylt:


Efter midsommarhelgen blir det rea i handelsträdgården i Viby. Halva priset på blommor och krukor. Vem vill inte vara med och fynda? De öppnar kl 9 på vardagar. Igår var första kunden på plats 23 minuter före öppningsdags... Jag vattnade sommarblommor på kyrkogården och tittade på klockan när tillströmningen av kunder började. Efter att den första bilen passerat, var det en jämn ström av bilar till och från handelsträdgården under hela dagen.

Växthusen var ännu fulla med vackert blommande, frodiga växter, så det var väl inte så konstigt att så många människor ville passa på att fynda. Jag åkte själv dit under frukostrasten och köpte några ampelpelargoner till altanen därhemma.



Gissningsvis blir det lika mycket trafik idag, och kommande dagar, innan handelsträdgården stänger för semester. Man får se sig för när man går från kyrkogården till garaget, för det är skymd sikt från två av ingångarna och man vill ju inte bli påkörd av ivriga blomsterspekulanter.

Under dagen kommer jag att fundera var någonstans på kyrkogården man skulle kunna hänga upp såna här fantastiska amplar nästa sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar