torsdag, juni 10, 2010

Pantersnigel

Igår morse när jag kom till jobbet, var jag tidig nog (klockan 5.45) för att få se en pantersnigel framför garaget! De brukar inte vara framme dagtid, så jag hade tur.


I naturen finns så många fantastiska kryp, så man kan inte låta bli att förundras. Vareviga dag finns det något att fascineras av, ifall man har lite tur att få syn på det. Ifall man är avslappnad nog att se det man har omkring sig, och inte lever enbart i sitt huvud, med tankarna på framtiden eller ältande över något som har skett, men som faktiskt inte ÄR längre.

När jag ser något sånt här, då förs jag omedelbart till NUET. Alla bekymmer försvinner. Alla tankar försvinner, tiden står stilla en stund. En stunds lycka...

2 kommentarer:

  1. Wow! Vilken skönhet! Så roligt det är med människor som ser även små ting och vilka fina bilder du tar!
    Hälsningar Barbro ( som var vid Viby idag och tog bilder)

    SvaraRadera
  2. Aldrig sett en pantersnigel förut. Himla cool.

    SvaraRadera