måndag, juni 07, 2010

Flit på kontoret

Idag har det utförts stordåd på vaktmästarkontoret. Vanligtvis fyller jag i ett eller annat papper, läser om hur man vårdar kyrkliga inventarier, eller äter frukost, på kontoret. Men när jag kom in där idag, såg jag att någon annan redan arbetade hårt därinne.

Då och då kan man se en myra komma promenerande tvärs över golvet. Var den kommer ifrån, och vart den är på väg, har jag aldrig tagit reda på, fast det borde jag väl egentligen göra. Men så länge den lämnar min mat ifred får saken bero...

Den här hårt arbetande individen hade fixat sin mat själv. Här följer riktiga actionbilder!



Kolla fotarbetet!



Myran hade ett bra grepp, men golvet var halt. Hur det slutligen gick, förtäljer inte historien. Men hela denna episod kändes väldigt inspirerande. Jag kände mig som Pippi Långstrump hela dagen. Lyfte tunga saker och skyfflade mängder av jord.

Det var en sån där dag när man inte riktigt märker att tiden går. Ungefär halv sex i morse var jag på jobbet, och när det kändes som att det var dags att äta middag, var klockan halv fem på eftermiddagen. Nu är inte varje arbetsdag riktigt så lång, men det är inte svårt att spendera halva dygnet på jobbet så här års. Och det är ju roligt mest hela tiden. Roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar