fredag, maj 21, 2010

Mysteriet med vivan

Just nu blommar denna skönhet på kyrkogården. Den växer i gräsmattan alldeles intill en gravsten. Den är lik en gullviva, men blommorna är större och färgerna... ja, ni ser ju själva. Inom kyrkliga kretsar kan man ibland höra talas om ett mysterium, fast då avses kanske inte detta med artbestämning av växter på kyrkogården. Men för mig är detta ett mysterium.Vad är det för sort? Jag kom att tänka på aurikler, men det ser inte riktigt ut som det heller. Är det någon som vet, så hör av er!




2 kommentarer:

  1. Min svärmor tycker det ser ut som en primula.

    SvaraRadera
  2. Så himla fina! Jag har en del gullvivor i trädgården. Både gula och gula som är lite röd/orange också. Men detta var den vackraste jag sett!

    Kram Annika

    SvaraRadera