tisdag, april 07, 2009

Nya jobbet

Jaha, hur blev det nu på det nya jobbet? Massor av intryck, det surrar i huvudet. Många nya människor att lära känna. (Och att hålla sig väl med! OBS! Viktigt!!)

Sammanfattningsvis kan jag säga:
  • att det är ordning och reda på kontoret.
  • att vi som är nya har fått all nödvändig information för att komma igång med arbetet.
  • att vi har blivit bemötta med vänlighet och respekt.
Gårdagen bestod av information, inköp av arbetskläder och sightseeing på kyrkogårdarna. Jag fick tre små kyrkor med tillhörande kyrkogårdar. Gulligt gulligt.

Idag har jag kommit igång med arbetet på en av "mina" kyrkogårdar. Det har fungerat bra, enligt min egen bedömning. Kanske var det lite onödigt att slå omkull en halv flaska lacknafta i redskapsförrådet. Otroligt nog märkte jag det inte då det inträffade. Det var inte förrän senare när jag hade ett ärende till förrådet som jag tyckte att det luktade lite starkt därinne. Då insåg jag mitt misstag.

Kanske borde jag också kollat dunken som det stod tvåtaktsbränsle på. När jag skulle tanka lövblåsen, rann det ner en klutt seg motorolja i bränsletanken. Oj oj oj! Bäst att spä på med bensin. Tänkt och gjort. Oroade mig väldigt för att jag förstört maskinen. Drog igång den och körde med den för fullt. Visst luktade det ovanligt mycket olja om avgaserna, men maskinen fungerade ju. Och förmannen var vänlig nog att inte kommentera saken, när jag bekände mitt misstag för honom.

Det känns som om jag har kommit till ett vänligt ställe. Men det här var ju bara andra dagen. Jag har hela säsongen på mig att begå nya och allt mer avancerade misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar