tisdag, april 21, 2009

Maskiner, maskiner, maskiner

Det börjar bli dags att provköra alla maskiner. Gräset har börjat växa. Gräsklippare och trimmer kommer snart att gå för fullt. Jag vill veta hur de fungerar, och framför allt, ATT de fungerar. Jag provkörde en Stiga Park. Den fungerade som den skulle.

Sen testkörde jag en liten Klippo. Den gick också som den skulle. Den rök lite i starten, men det är ju inte så konstigt när den stått hela vintern i förrådet. Slutligen skulle jag prova en trimmer, men där tog min lycka slut. Den vägrade starta, så den fick följa med hem för närmare undersökning. Väl hemma gick den igång hur fint som helst. Den hade väl bara extremt lång startsträcka och fick åka en sväng på 12 mil t/r hem till mig bara för detta.

På nästa stationeringsort fungerade trimmern bra, men åkgräsklipparen vägrade att starta. Felsökningen gav resultatet att antingen var batteriet tomt, eller så var det handhavandefel av undertecknad. Således sattes batteriet på laddning och så gjorde jag upp med ordinarie vaktmästare att vi gemensamt ska försöka få igång maskinen på tisdag morgon. Det ska bli intressant att se resultatet av de ansträngningarna. Det är sånt som gör det lite spännande att åka till jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar