tisdag, januari 25, 2011

Spår

Snön som föll i helgen var perfekt att spåra i. Måndagens upptäckter på och utanför kyrkogården hade en del att berätta om besökarna. Haren har varit framme.


En fågel. Frågan är vilken? Men det går kanske inte att utläsa? Det är ingen simfågel i alla fall...


Katt förstås. Massor av kattspår både på kyrkogården och utanför. Att se kattspåren påminner mig om att den planerade bekvämlighetsinrättningen för katter fortfarande bara finns i fantasin. Borde nog ta tag i det, så snart snön försvinner...


De här spåren var ganska små, men med långa mellanrum. En gnagare av något slag, kanske? Någon som med säkerhet vet vad det är, får gärna lämna en kommentar här! (Kängurumus...?)


Och så... ahaaa! Vaktmästare! Skostorlek 36. Finns bara en sån i detta pastorat. Ett original, helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Nja med säkerhet vet jag inte, men jag tänkte på ekorre direkt när jag såg spåren, vad tror du om det?
    Kan säkert även kallas Kängurumus, även om inte jag har hört det förut ;)

    SvaraRadera