onsdag, januari 12, 2011

Koll på ljudanläggningen

En stund av måndagen denna vecka ägnades åt att gå igenom hur ljudanläggningen EGENTLIGEN fungerar. Detta för att jag kände mig så handfallen under ljusmässan på trettondagen, då ingenting fungerade som det skulle. Nu kan jag med självförtroende säga att jag vet bättre :) Med systematisk felsökning, samt de närmast obligatoriska samtalen med någon betrodd kollega, kan man komma långt.


Ett rätt så gammalt mixerbord. Men det fungerar. Det är de två reglagen (grön och blå) längst ner till höger som var en del av problemet. Och så kan man inte koppla in flera mikrofoner på samma kanal och tro att det fungerar, vilket någon hade gjort... Och nu när jag har skrivit det här, så kan jag alltid återvända hit ifall jag skulle glömma bort det. Hm...

Idag blir det nya problem att lösa. En toalett i församlingshemmet håller inte tätt. Inte bra. Men fixare är på väg. En del av belysningen på gatan mellan församlingshemmet och kyrkan fungerar inte heller. Jag hittade en del av felet under gårdagen och bytte helt enkelt de tre 25 A-säkringar som hade gått. Det gick inte många sekunder förrän de hade löst ut igen. Det kändes rätt att lämna över problemet till en behörig elektriker... och han kommer också idag. Hoppas jag. Nu måste jag åka, så jag hinner gymma före jobbstart klockan sju.

Önskar er alla en fullständigt problembefriad dag idag!
Vaktmästar'n

1 kommentar:

  1. Kl. 04:56 är det verkligen sant?
    Vilken gym har öppet så tidigt?

    Imponerad;-)

    /Anneli

    SvaraRadera