tisdag, augusti 17, 2010

Vilket väder...

Mulet så att man tror att molnen ska landa i huvudet på en. Mörkt som om det inte riktigt blivit morgon ännu, fast klockan säger något annat. En liten regnskur då och då, så att man inte kan känna sig säker på klädvalet.

Det blir ju så förskräckligt svettigt att gå i regnställ hela dagen, så jag väljer bort regnstället. En stund senare får jag ångra det, och springa in och plocka fram det. När jag går ut igen, klädd i regnställ, duggar det bara lite och strax därpå upphör regnet. Regnstället åker av och hamnar i garaget. Så hinner jag klippa ganska många gräsytor innan magen säger att det är dags för eftermiddagsmat. Hinner precis köra ner klipparen till garaget, när himmelens slussportar rämnar. Sen brumlar åskan igång också.

Jag får njuta av denna utsikt från genom kontorsfönstret, och så hinner jag gå igenom gravkartorna mer noggrant än jag tidigare haft möjlighet till.

Och så kan jag begrunda dagens upptäckt - att det bor en liten padda i den relativt nyanlagda komposten. Vilken höjdare! (Kan ni se paddan? Den vände ryggen åt fotografen...)

Så kröner vi dagens lite udda bildkavalkad med ett porträtt på komposten. En hög med växtmaterial och lite jord i ett betongfack. Dagens tillskott blev lite gräsklipp. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar