måndag, augusti 30, 2010

En ledig dag

Efter helgens alla gudstjänster fick jag en ledig måndag. Förutom allt annat jag gjorde, passade jag på att handla blomsterlök till minneslunden, titta på växter för framtida planteringar på kyrkogården, och slutligen tittade jag in hos en kollega för att se vad han hade för sig.

Så här fantastiska planteringar hade han utanför "sin" kyrka:

Det är femtunga i urnorna. Han sa att det bara är en planta i varje, men jag undrar om han inte far med osanning... fast en kyrkvaktmästare får väl inte ljuga? På betald arbetstid? Men hur kan en planta fylla ut så mycket?

Är detta möjligt?

Det är hur underbart vackert som helst! Och jag som gillar allt som är spretigt!!! Snart lindar de sig om benen på kyrkobesökarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar