fredag, augusti 13, 2010

Besök på Motala griftegård del 2

Förra söndagen besökte jag Motala griftegård. Här kommer nu ytterligare bilder. Denna gång från gravkapellet, med fokus på grönskan, förstås.

Rabatten längs fasaden var både intressant och vacker.


Man har kopierat formen på fönstren och gjort spaljéer!


Det som fångade mitt intresse inne i själva gravkapellet var dessa växtlådor som var nedsänkta i den vackra stenläggningen invid fönstren.


Men det finaste av allt var atriumgården! Tyvärr fotograferad inifrån, för jag vågade inte gå och rycka i några dörrar ifall det var larmat eller så.

Där fanns små träd, härligt bulliga gröna buskar, blomsterrabatt, grusgång och fontän! Allt man kan önska i en trädgård av miniformat. Om jag hade varit "inomhusarbetare", skulle jag vilja tillbringa alla fikaraster i en sån här trädgård. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar