måndag, augusti 08, 2011

Slut på semestern

Nu är semestern slut och jag ska strax iväg till jobbet. Det ska bli så roligt! Tjejerna som har vikarierat under den här tiden, har varit jätteduktiga och kyrkogården har sett välskött ut. Självklart har jag varit där och kollat:)

Bortsett från den allmänna skötseln, är det planteringarna i urnorna, samt minneslunden, som jag varit intresserad av att ha lite koll på. Urnplanteringar är något som jag tycker är så roligt att ägna mig åt, och minneslunden, ja den är ett helt kapitel för sig. Jag grävde ju bort dammen och tillhörande plantering. Första dagen på semestern var jag där med en kollega och sågade ner ett träd... Det går liksom inte att släppa taget riktigt:)

Så här såg urnorna framför kyrkan ut före semestern:

I urnan planterades två stycken begonior av sorten "Dragon Wing". Jag åkte ända till Rönneshytta för att hämta dem och det har jag inte ångrat. Rönneshytta ligger mellan Askersund och Örebro och där finns en härlig handelsträdgård vars ägare är både kunniga och trevliga. Fördelen med att åka så långt för att hämta blommor är att man naturligtvis får anledning att stanna och fika på café Tutingen i Askersund, där jag såg denna sortens begonior för första gången i augusti förra året. Det ska bli så roligt att se dem idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar