fredag, maj 06, 2011

Våren hastar vidare

Är det åldern som ger mig känslan av att allting går så fort? De första vårtecknen visade sig och försvann. Att tänka "det där ska jag njuta av sen, när jag har gjort det och det och det" fungerar inte. För när "sen" kommer, då är allt borta. Det är nu man ska njuta. Nu, nu, nu.

Här är något som redan är borta. Under ett stort prydnadsäppelträd satte jag ner massor av lök från överblommade minipåskliljor förra året. Det är påskliljor som kyrkogårdsbesökarna pyntade sina gravar med förra våren, och sen kastade bort när de blommat över.





Passa på att njuta av det våren har att erbjuda just idag. I morgon kan det vara för sent.

1 kommentar:

  1. Helt rätt, det går så fort! Vilka vackra blommor! Vi har fortfarande inte gröna gräsmattor eller blommande blommor, så jag ska njuta av dom när dom blommar här också

    SvaraRadera