onsdag, mars 09, 2011

Härligt utearbete!

I fredags var det dags att ta bort några av de lägsta grenarna på fyra av lindarna längs vägen utmed nya kyrkogården. Detta var alldeles nödvändigt, för under den varmare årstiden passerar här ett antal lastbilar och grenarna har hängt så lågt, att de släpat i lastbilstaken. Och jag får medge att en chaufför var väldigt arg över detta. Inte konstigt heller, för han hade en väldigt fin och otroligt välskött bil. Jag skulle också blivit arg i hans situation.

Men det var inte jag som klängde omkring bland trädgrenarna flera meter uppe i luften, nej, det gjorde ett par personer som är duktiga på sånt. Och vad sysslade jag med under tiden? Ja, det ska jag avslöja en annan dag. Jag var inte ens på plats när trädbeskärningen ägde rum. Men på lördagen när jag kom till jobbet, såg det ut så här:

Och hela dagen igår var jag och två kollegor sysselsatta med att ta reda på bråten. Såga och sortera för att därefter frakta bort riset. Veden blev kvar, för den kommer att hämtas av någon som kommer att värma sin bostad med den.

Även idag har vi sysslat med exakt samma arbete, men denna gång på Veta kyrkogård. Tre turer med två bilar och släp blev det, och jag kom till insikt om en viktig sak: det är enklare att backa med släpet om jag tvättar bakrutan på bilen först :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar