fredag, mars 26, 2010

Snart start i Viby!

Idag har jag besökt Viby kyrkogård där jag ska börja arbeta på måndag. Men innan jag kom fram till kyrkan var jag ju bara tvungen att stanna bilen och stiga ur och fotografera. Det var så fint med dimman. Kyrktornet syntes knappt. Den här vyn ser man när man kör mot kyrkan. Den ligger längs en sidoväg till gamla E4:an.

På kyrkogården ligger en del snö kvar och det finns gott om utomhusarbete att ägna sig åt, så jag kommer att vara fullt sysselsatt från första dagen. Med bara en vecka kvar till påskhelgen kan det bli stressigt, men samtidigt en utmaning att få det att se så fint ut som möjligt, trots att snön just nu ligger i vägen för en del arbeten som behöver utföras så här års.

Sen måste jag hinna sätta mig in i påskens traditioner i kyrkan, framför allt när det gäller blommorna, så att jag hinner beställa dem i tid. Just nu snurrar det i huvudet av alla saker som ska göras och alla saker jag behöver lära mig. Så otroligt roligt det ska bli!!!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken vacker kyrka!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Jättefin kyrka!!
    Vill gärna besöka den!

    Fixa så nätt med blommorna!

    SvaraRadera