onsdag, oktober 16, 2013

Lövjakt

När en avsevärd del av landets manliga befolkning (och ett och annat fruntimmer) ger sig ut på älgjakt, ger jag mig ut på lövjakt. Ett märkligt sammanträffande blev det när samtliga löv i en trädrad bestämde sig för att komma ner mer eller mindre samtidigt. Men så här såg det ut. Ett tjockt täcke med löv och skapligt kala träd mötte mig på jobbet igår.


Bästa medhjälparna är lövblåsen och gräsklipparen. Här har jag kört med klipparen ett par vändor.


Slutresultatet blir så här. Ett täcke av finfördelade löv som får förmultna och göda gräsmatta och träd. Ett obrutet kretslopp. Maskarna gör det största jobbet...


Lövjakten är ett roligt arbetsmoment tycker jag. Det är kul att jaga runt dem med lövblåsen och otroligt tillfredsställande att se hur gräsklipparen mal sönder dem så snabbt och enkelt. Ett stort tack till G som lärde mig hur man gör detta på ett effektivt sätt. Det gör stor skillnad när man får lära sig av ett proffs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar