onsdag, maj 08, 2013

Vårens vivor i minneslunden

Nu har det börjat blomma i minneslunden igen! Vårens vivor har slagit ut och är så söta. Vivorna på översta bilden är lite mer rosa i verkligheten än vad bilden visar. De kommer från en annan kyrkogård där jag grävde upp några småplantor för att prova om de trivs i Viby, och det verkar de göra.


Dessa kraftfullt färgade vivor har jag fått av fru S som då och då gallrar bland vivorna i rabatten på sin makes gravplats.


De ljusgula vivorna kommer från min mors trädgård.


Hoppas du kan njuta av våren lika mycket som jag gör. Våren är definitivt "min" årstid. Jag vill vara ute hela tiden och bara känna att jag finns. De ljumma fläktarna, fågelsången, doften från penséerna, de första fjärilarna som har vaknat ur vintervilan... listan på glädjeämnen kan göras lång. Hur ser din lista över glädjeämnen ut just idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar