fredag, mars 23, 2012

Arkivmaraton

Igår körde vi maraton i Kyrkans Hus, en kollega och jag. För hennes del bestod arbetet av att sanera ett värdeskåp som luktade apa, att delvis tömma och sedan organisera om i ett kaotiskt förvaringsskåp, att byta ut ett förskräckligt fult och illa slitet bord som stått i foajén mot ett vackert träskåp som hon själv renoverat. Plus lite till.

Mitt jobb bestod av att torka av åratals (?) av samlat damm på hyllorna i arkivet allt eftersom de tömdes och innehållet organiserades om till enhetliga avdelningar. En del av arbetet har bestått av att identifiera det material som ligger i arkivet, om det är aktuellt eller inte. Mycket hamnade i en annan sorts arkiv, av typen "det runda arkivet", fast i det här fallet rörde det sig om cirka fem sopsäckar...

Fortfarande återstår en del arbete. Framför allt behöver alla pärmar en enhetlig märkning så att det blir lättare att identifiera deras innehåll. Dessutom ska hyllorna få märkning så att man får överblick.

Gårdagens arbete avbröts kl 21. Då var jag fortfarande pigg, men idag är jag så trött att jag har dubbla påsar under ögonen. Nu ska jag iväg till kyrkogården för att fredagsstäda. En trevlig helg tillönskas er alla, kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar