tisdag, december 07, 2010

Trafikfarlig kyrkogårdsmur

Igår blev en stackars lastbil anfallen av kyrkogårdsmuren. Tyvärr blev jag inte ögonvittne till själva händelsen, men jag hörde den. Ljudet var väldigt likt det då en lastmaskin sätter ner skopan mot marken och skjuter på, en kraftigt skrapande ljud, så det var vad jag trodde jag hörde.

I stället var det alltså så, att kyrkogårdsmuren blev helt tokig och anföll en stackars lastbil bakifrån och tryckte sig in under flaket.

Avgör själva av dessa spår. Man ser ju att lastbilens bakhjul hamnat väldigt nära muren, och att det är släpspår ovanpå muren och ut över snön. Dessutom blev lastbilen skadad och tappade locket till någon slags lucka som förmodligen sitter ganska långt bak på den.



Två gånger i rad anfölls lastbilen av muren! Om detta händer fler gånger, måste jag nog vidta åtgärder. Vad gör ni andra kyrkvaktmästare för att hålla kyrkogårdsmurarna lugna? Problemet verkar vara värst under vinterförhållanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar