onsdag, mars 25, 2009

Skönt att börja jobba igen!

Nu ser jag fram emot att få börja jobba igen. Ofrivillig arbetslöshet känns ibland så kränkande. Människor som har så mycket att erbjuda tycks inte behövas. Jag är så glad att jag har fått ett jobb. Jag har sökt så många och för två veckor sen fick jag komma på anställningsintervju hos två olika arbetsgivare. Den ena arbetsgivaren ringde mig veckan därpå och erbjöd jobb. Så klart att jag blev glad. Så klart att jag tackade JA!

Jag ska jobba som kyrkvaktmästare. Det gjorde jag förra säsongen också, men inte hos samma arbetsgivare. Det känns spännande att få komma till ett nytt ställe, även om det förra var fenomenalt trevligt. Jag trivdes väldigt bra med jobbet och arbetskamraterna förra sommaren. Så bra att jag faktiskt hållt kontakten med dem hela vintern, trots att jag slutade där i början av november förra året.

En ny arbetsplats ger nya erfarenheter. Och erfarenheter ger kunskap. Förhoppningsvis kan kombinationen erfarenhet och kunskap leda till jobb i framtiden. Jag har ju drygt 20 år kvar till pensionen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar