fredag, november 01, 2013

Rönnbär och Öppen kyrka

Efter trastarnas framfart i rönnen i minneslunden, var marken täckt av bär. När eftermiddagssolens strålar nådde ner till marken, glödde färgerna så vackert. Skönheten i naturen finns inpå oss och jag är så glad att jag får vara nära den varje dag, både hemma och på jobbet.


Vi människor har enorma möjligheter att välja hur vi vill se på det vi har omkring oss, liksom vi har samma möjligheter att välja hur vi ska förhålla oss till det som händer. Dessa rönnbär påminde mig om det. Jag kunde ju ha suckat, och tänkt hur jobbigt det blir att få bort dem från grusgången. Men jag låter dem ligga kvar ett tag, så att andra människor får en möjlighet att se dem också. Kanske finns det fler som tycker att de är fina?


I eftermiddag är det Öppen kyrka i Viby. Kyrkan är öppen kl 14 - 18 och vår underbara diakon kommer att välkomna Dig till kaffebordet. Eftersom jag lite oväntat fick andra arbetsuppgifter idag, ansluter jag senare under eftermiddagen. Öppen kyrka är det härligaste evenemanget på hösten. Kyrkogården har många besökare och det är så roligt att träffa alla som vill komma in i kyrkan och umgås en stund. Jag hoppas hinna till Viby vid halv fyra i eftermiddag. Ses vi då?

1 kommentar:

  1. Så vackert. Som ett smycke i gräs och på grusgång. Hoppas du får en fin helg!

    Själv har jag just sopat vinblad i växthuset - de på gräsmattan blåser till grannen ;)

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera